Det blev en dag på stranden

(null)
Idag började vi dagen med en skön men varm PW. Det svänger inte så mycket men vi fick ihop drygt sju kilometer i ett okej tempo med tanke på värmen här,
Efter det kändes det helrätt att unna sig en härlig brunch på vårt favorit frukost/brunch ställe på Diner 11 på Washington.  Det blev klassiska Eggs Benedict och våffla.
Tjejerna tog en lite hälsosammare approch och åt youghurt med frukt och granola, även det var jättegott. Efter det var det dags att "hit the beach" och som vi slog den. Solen stekte från klarblå himmel och det var en härlig stämning på beachen.
Bakom mig dök det upp en tjej som hade fyllt på både här och där, av en slump hamnade hon på bild. Ingen som tycker det är något extra här i Miami utan här är alla okej, det gillar jag mycket.
Vi fotade lite grann och alla bilderna på tjejerna är på Johannas kamera och hon sover så det får bli lite egobilder i detta inlägg. Innan vi gick hem från stranden ville vi upp på Ocean Drive och ta nått gott.
På vägen sprang vi på denna übercoola hund som inget hellre ville än att vara just cool ut i fönstret. Han hade färgmatchade solglasögonen och passade väldigt bra ihop med husses bil.
Vi tog en liten drink på ett av våra favorithak på Ocean och de får man jobba ganska hårt med, men i gott sällskap så slank den ned utan några större utmaningar. Efter drinkar där så bar det av hemåt för dusch och fix. Skönt att man kan promenera vart man än vill här nere. Efter att ha vilat lite gick vi till en restaurang jag spanat in här på mina besök, restaurangen heter Grill Fish och det var det godaste vi ätit på hela resan. Johanna, Lisa.Marie och jag åt en grym svärdfisk, Marilyn tog en pasta med jätteräkor.
Stället kan vi verkligen rekommendera men det lät som om det skulle stängas, den tidigare ägaren hade precis gått bort och hans fru var inte sugen på att driva den vidare.
Kolla upp när ni kommer hit, finns den kvar så gå dit.
 
Nu blir det god natt här, P&K


#1 - - Anonym:

Härligt att se att alla får se ut precis som dom vill. Skönt tänk dom har. Det borde vara en självklarhet. I Sverige kan det ju bli en del åsikter dock. Vi har att lära tycker jag.

Svar: Åsikter tror jag man får räkna med men kommentarer och skitsnack är bedrövligt och skämmer mer ut den som klagar änden som blir klagad på.
Janne

Till top