Julstök och storkök

Ikväll blev det julstök och chillikok här hemma. Jag kommer vara borta en del innan jul så det kändes som det var hög tid att ta tag i julstädning och julpynt. Men först fick det bli en god middag. Älskar chilli och jag gjorde en rejäl laddning, det blir en finfin lunch i morgon också. Hemligheten är att låta det puttra länge och några av mina hemliga kryddor så klart. En chilli är inte en chilli om man inte svettas medans man äter haha.
Jag får erkänna att det var ett tag sedan jag våttorkade golven här hemma men nu är det gjort och här doftar gnistrtande rent och chilli då så klart. Började till och med pynta granen, lite tidigt får jag erkänna men nu hade jag grejerna framme så så fick det bli. Hur har det gått med julstök hemma hos er? Har ni börjat? Är ni klara? Eller ligger ni i startgroparna? Allt är OK, det viktiga är att julen blir en helg att njuta av och inte bara en massa krav.
I morgon har jag ett par trevliga möten att se fram emot, skall bli kul att se vad det kan leda till. Kolla in några julklappstips HÄR
Hohoho
Janne, Tips Chilli, Julafton, Julgran, Julklappstips, Julstök, Storstädning, TomtarPåLoftet Permalink0
Till top