Alla hjärtansdagsmiddag på italienska


Efter några dagar på resande fot i Köpenhamn och Malmö så var det äntligen dags att träffa darling. En sån extra bonus att det är alla hjärtans dag! Johanna har varit uppe i Stockholm och diskuterat ett spännande projekt och jag har varit på möte i Köpenhamn och Malmö. Vi gick till Ristoria som ligger vid Svenska Mässan och beställde en härlig italiensk meny.
Vi började med en charkbricka med goda skinkor och salami, oliver och annat gott. Efter det kom det in gnocci med salsiccia, så gott.
Och för att fullständigt knocka smaklökarna så kom det en pizza också.  (null)

Kanske inte den mest hälsosamma menyn då jag suttit i möten och kört bil hela dagen men det var så gott. Vi avnjöt hela menyn med en god flaska rött, italienskt så klart. När vi satt mätta och belåtna så fick vi frågan om vi var redo för desserten... What? Kommer det mer? Det var bara att tacka ja och njuta en gång till, nu med en espresso som sällskap.
Vi var supernöjda och verkligen mätta och belåtna. Testa gärna denna restaurang om ni är på besök i Göteborg. Måste bjuda på en bild från Malmö också, jag har ju köpt lägenhet i det kommande Karlatornet här i Göteborg så jag svängde förbi Turning Torso och tog en bild.
Fint väder i Malmö idag, liksom i resten av landet tror jag. Har ni haft en fin dag? Min har varit grym!
 

 
 

#1 - - Anonym:

Vacker kvinna du har :) Bedårande. Har läst hennes blogg länge och hon är minst lika vacker på insidan det lyser igenom. Hittade hit via hennes blogg. Kul med en man som bloggar! Det känns inte jättevanligt.

Svar: Tack! Hon är underbar. Tack också för att du skriver här inne 😃
Janne

Till top