Hockeyljus istället för OS-mörker

(null)
Hösten 2016 pluggade min dotter Ida i Toronto och jag och min pappa tog vårt ansvar och hälsade på henne på plats. Det slumpade sig så att vi var där samtidigt som World Cup spelades, tänka sig. Vi hade en fantastisk vecka och staden visade sig från sin allra bästa sida. Ida studerade som sagt så pappa och jag och ytterligare några tusen svenskar roade oss kungligt på dagarna i det fina vädret och i den grymma arenan.
Vi var uppe i CN Tower och naturligtvis inne i Hockey Hall of Fame, där jag vant poserar med Stanley Cup.
 
Här brottar jag ner en finne som av någon anledning tagit med sig sin docka på matchen. Till skillnad från i fotboll så är det bara kärlek bland fansen och stämningen är på topp oavsett vilket lag man håller på.
Märklig känsla att befinna sig på andra sidan världen och ändå uppleva att man är hemma. Det pratades svenska i vart enda gatuhörn och jag träffade så många som jag kände. Var nästan som att vara ute i Göteborg, speciellt med tanke på att solen sken hela tiden :)
Det var en hockeyresa att minnas, jag har redan glömt detta OS så positiva tankar gör susen!!
Nu taggar vi SHL igen, på lördag väntar bortamatch mot Örebro.
 
OBS, missa inte tävlingen här på bloggen. Du hittar den HÄR
#1 - - Anonym:

Heja Frölunda😃

Svar: Heja heja, nu har jag abstinens.
Janne

Till top