Stadskampen del II

Dag två i Stockholm började på bästa vis med en grym frukost på Time Hotel. Lugnt och stilla, inga barn, fräsch frukostbuffé med massor att välja på. Love it!
Lät dock kakfaten vara, hade inga träningskläder med på denna resa. Brukar annars försöka få till ett pass om dagen både hemma och borta. Tycker att man skall förtjäna dessa extra kalorier, haha, tur är väl det. Efter frukost var det skypemöten om både budget och forecast av produkter innan det var dags för ett kundmöte. Vi hade en riktigt bra diskussion, härligt när man kommer ur ett möte som gett båda parter nytta.
Efter tack och hej på mötet blev det taxi till Bromma flygplats, fanns ingen tid för lunch så detta blev vad jag åt. En torr wrap och en cola för det facila priset 132 kronor. Årets sämsta köp kan jag lova! Lova mig att ni äter innan ni går igenom säkerhetskontrollen. Har ni kanske ätit här också?
 Som vanligt sen på planet, men idag hamnade jag på rad ett så det var helt OK. En aftonbladet, kanelbulle och gott om benutrymme.
Nått händer med min frilla allt eftersom dagen går, min frisör (Johanna, hehe) är skeptisk till mina eftermiddagslooks. Som tur är har jag nybeställda produkter på väg hem, skall se om man inte kan klara av att se presentabel ut en hel dag framöver. Väl hemma var det bara att ställa in laptop och packning i lägenheten innan det bar av till Scandinavium på cykel och match två mot Djurgården.
Mitt andra hem, älskar att gå på alla Frölundas matcher och får så sjukt mycket energi av alla härliga vänner, kollegor, spelare, ledare och sköna personer man träffar i dessa sammanhang. Blev bjuden på lite god mat, en öl och intressant snack med Nicklas Lidström. En legend inom hockeyn, och killen som sköt oss till OS-guld senast vi fick ett sådant med oss hem.
Matchen i sig är inte så mycket att orda om för mig som Frölunda supporter, Djurgården vann välförtjänt och min nyfunna "idol" från JVM Axel Jonsson-Fjällby fick peta in två kassar. Grattis säger vi till det och skickar samtidigt en varning till Karlstad och Färjestad, på lördag smäller det!
 
Till top