Båtutflykt till Gardone Riviera

Idag tog vi båten ut på Gardasjön och besökte vårt älsklings ställe i Gardone Riviera, Hotel Monte Baldo! Vi började så klart dagen med en härlig frukost på vårt hotell här i Desenzano. Dom har verkligen en härlig mix av typiskt Italiensk frukost och det vi som nordbor vill ha. Ibland kan det bli lite för mycket sötsaker annars.
Jag tog för mig av en härlig mix av äggröra, bruschetta, fattiga riddare, pizza, jordgubbar, oliver, tomater, mozzarella och annanas. Låter galet men var supergott!! Båten går ut från hamnen bara några meter från vårt hotell så det var supersmidigt att hoppa på.
Här en bild på skepparen när han lägger till.
Tror jag skulle vilja ha hans jobb som sommarjobb, fy tusan vad gött!! Älskar att åka runt på Gardasjön, har ni testat? Om inte så planera in en resa hit så snart ni kan. Väl framme i Gardone Riviera ramlar alla sköna minnen över huvudet på oss, så härligt vi hade här för två år sedan.
Mysigt och vackert i byn, men vi älskar hotellet ännu mer. Fick föresten en fråga om min tischa på instagram, ni kan hitta länk till den i detta INLÄGG
Här fick vi också med en bild på vår fantastiske vän och kypare Paolo. Bara namnet, man kan ju inte annat än älska det eller hur?
Som väntat var dock menyn inte den samma som för två år sedan och vår älsklingsrätt från då fanns inte längre kvar på menyn, men vi blev inte besvikna på det som ersatt heller. Så väldigt väldigt gott!
Pasta är helt klart min favoriträtt, vad annars kan man vänta sig när man har en morfar från Italien? Älskar mitt italienska arv och tänker lära mig språket genom flitiga besök i detta underbara land. Vad har ni för favorit resmål? Vi träffade en israel på båten hem och hamnade i en mycket trevlig diskussion om hur vi eventuellt skall kunna göra lite gemensamma affärer och besöka alla spännande platser där. Vi får se vart det mynnar ut. Nu blir det dusch, klockan 21:00 har vi bord bokat på en enligt rekommendationerna underbar fiskrestaurang.
 
Arrivederci!
#1 - - Anonym:

Tack så mycket för tipset på tröjorna.
Ha en fortsatt skön semester.

Svar: Tack själv, häng med så kommer massa mer tips på allt möjligt. 😃
Janne

Till top