Öl eller bubblor på midsommar

Låt mig börja med att säga två saker:
  1. Det går lika bra med alkoholfritt
  2. Rubriken är en klickfriare :)
Jag har varit förbi på system idag och handlat lite drycker att kyla och satt och tänkte på goda öl och bubblor man druckit. Vissa smakar bättre än andra och det är ofta tillfället som gör det, kolla denna bilden t.ex.:
Två smällkalla Carib på strandbaren på Maho beach i Sint Maarten, så gott så att flygplanet nästan åker rätt in i dom. Eller dessa sköna bubblor som Johanna och jag njöt av på TaKeT i våras:
Bjuder på en skön kavalkad av goda öl och bubblor som jag smakat här.
Och bubblor behöver inte alltid vara champagne, det kan även vara en god prosecco eller en frisk cava. Jag är inte så mycket för drinkar utan föredrar detta. Vad gillar ni? Vad skall man inte missa? Och du, tänk på hur gott en iskall cola smakar när det är varmt ute och man är riktigt törstig... Eller ett glas vatten, kan vara sjukt gott det med. Ta det nu försiktigt med alkoholen i morgon, varannan vatten och låt bilen stå!
Ha en härlig midsommar!!
#1 - - Anonym:

Klockrent!! Coors light efter en hockeymatch!!;)

Svar: Haha...
Janne

#2 - - Maria i Kalmar:

Önskar dig en skön midsommar 🙂
Jag dricker inget med alkohol av olika anledningar 🙂 missbruk i familjen (pappa, en syster och en bror), men även för att jag medicinerar mot diabetes och svår kronisk värk 🙂
Sen att andra dricker till maten osv...det får dom gärna göra 🙂 med måtta...hoppas jag...

Svar: Hoppas du får en skön midsommar du också!!
Janne

#3 - - Sussie:

ABSOLUT SUPER GOTT MED ALKOHOLFRITT, INGET FEL PÅ DETT☺
Trevlig midsommarhelg 🐸

Svar: Tack, hoppas du hade det samma Sussie
Janne

#4 - - Henrik Johansson:

Måste slå ett slag för torr cider. Torr alltså! (Inte den vanliga bubbliga alko-saften).
Torr cider finns i olika kvaliteter förstås, också väldigt sofistikerade tycker jag. Det finns även jästa på flaskan. Precis som champagne. De är oftast betydligt alkoholsvagare än vin, och kan drickas kallare vilket känns fräscht varma sommardagar.
Torr cider ska man inte missa!

Svar: Grymt tips Henrik, det skall jag testa!
Janne

Till top