D-Congress på Svenska Mässan

Idag är det D-Congress 2018 i Göteborg. En mötesplats där leverantörer av finansiella tjänster, logistik, förpackning, marknadsföring, plattformar, systemlösningar, webbdesign inom e-handel möts och visar upp sig. Passar mig som handen i handsken nu när jag slutar som försäljningschef på Nilfisk efter drygt 13 år för att bl.a. utveckla Johanna´s och min webshop.
Jag hade inte läst på innan och blev förvånad över hur stort det var. Över 120 utställare inom allt som rör branchen, över 2000 besökare och ett 40-tal talare på 6st scener. Jag pratade med flera olika leverantörer av plattformar till vår webshop. Vi har idag en lösning via tictail men nu när vi skall satsa på att utveckla shoppen så vill jag hitta nått med mer funktionalitet.  Diskuterade även med leverantörer av betalningslösningar och logistik då det är några av de viktigaste ingredienserna för att nå framgång med e-handel.
(Bilderna är helt random och är inte potentiella leverantörer)
Överallt fanns det fräscha förfriskningar, goda juicer, frukt, kakor och kaffe. Lunchen var riktigt god, lax och sallad. Ville man tävla så hade många av montrarna kul aktiviteter. Jag hade tyvärr inte tid med skoj idag utan fick fokusera på businessen. Föreläsningarna var många och intressanta, här bild från diskussionen med NetOnNet´s avgående VD Susanne Ehnbåge.
En extremt kompetent kvinna som jag har stor respekt för. Diskussionen handlade om ledarskap och vad som varit viktigt för att ta NetOnNet dit dom är idag och vad som skall göras för att de skall leva och frodas även i framtiden. Allt som allt så är jag väldigt nöjd med dagen, en massa nya kunskaper och kontakter. Är ni verksamma inom branchen så missa inte denna mässa nästa gång.
 
Vår webshop hittar du på: www.johannashop.se
 
 
Till top