Packpanik, solig PW och krämig omelett

Vi började denna soliga söndag med en extra krämig omelett. Och eftersom frukosten blev en tanke sen så blev den lite brunchig. Fläskfile, champinioner, tomater och fetaost. Grädde och keso vispades ner med äggen.
Ca en kvart senare så hade vi en ljuvligt brunch, med nybryggt kaffe och lite pressad citronsaft. Laddar med c-vitaminer inför resan, nu ska inga förkylningar få färste i kroppen. Efter att ha suttit lite med bokningar av aktiviteter på kryssningen (ganska krångligt faktiskt) så längtade vi ut i solen.
Som ni vet så skiner solen ALLTID i Göteborg, så även i dag. Det var superskönt att trampa på, och även om det inte blev mer än knappt 5 km så känns det bra att röra sig.
Hälsade på Evert Taube nere vid läppstiftet och kikade tvärs över älven där vår nya bostad börjas byggas nu. Karlatornet kommer bli så coolt. Nu är vi hemma igen och jag inser att det är dags att börja med packningen. I morgon flyger jag tidigt till Stockholm och hinner precis hem till första kvartsfinalen mot Malmö. Dvs är borta hela dagen. På tisdag är det sista arbetsdagen på fyra veckor så det kommer finnas att göra på kontoret så då kommer jag också sent hem. 
Johanna var och handlade jättesnygga väskor inför resan (helt säker på att hon kommer visa dessa på sin blogg), men min gamle svarten får orka med ännu en resa kors över Atlanten. Nu får ni hjälpa mig, hur packar man för en veckas kryssning? Dresskod är kavaj på flera av restaurangerna, jag måste alltså ha två kavajer minst. Shit alltså, man tänker att i västindien så gäller tisha, shorts och flipflops... Man har heller inte obegränsat med utrymme i hytten även om vi har bokat extra stora hytter med balkong. Inte heller cabben tar så mycket bagage när jag och Johannna ska bila ner till Key West. I-landsproblem deluxe. Förlåt, känner att jag blev lite gnällig där. Avslutar med en liten kort bildserie från när vi tog med Erik på hans studentresa, vi var tre generationer Fors på vift. Pappa, Erik och lillebror Mats.
Så här cruisar man i södra Florida.
Vi skall så klart cykla där nere, i Key West gäller dessutom en helt annan dresskod.
Jaja, just därifrån kommer inga bilder. Men som sagt, från cyklingen där kommmer vi bjuda på bilder.
En liten skön blandning av nutid och dåtid. På onsdag åker vi och då blir det inlägg i realtid, det lovar jag.
Ut i solen nu min fina vänner <3
 
 
Resor, Tips Florida, Karibien, ilandsproblem, packning, powerwalk, solenskineralltidigöteborg Permalink1
#1 - - Anonym:

Hoppas ni får en underbar semester! Blev just peppad av din blogg så jag ska ge mig ut på en tredje promenad denna soliga dag! Tack för kul läsning :-)!

Svar: Hej och tack!!
Vad glad jag blir, glöm inte solglasögon 😎
Janne

Till top