Stolliga äventyr och uppklädd middag

(null)
Idag har vi hunnit med både PW och gym, Frölundamatch och solbad. Och däremellan solbadat ännu mer,  åkt The Ultimate Abyss, smakat både öl, bubbel och så klart en massa vatten! Man behöver aldrig gå hungrig eller törstig här på Harmoney Of The Seas kan jag lova. The Ultimate Abyss är en rutchkana som går från däck 15 ner till däck fem. Det går snabbt kan jag lova. Gymmet var en positiv överraskning, massor av maskiner, fria vikter, löpband med häpnadsväckande utsikt och gott om plats.
(null)

(null)
Känns extra skönt med motion när man äter och dricker gott hela dagarna. Brukar ni träna på semester? Johanna och jag har fastnat fullständigt i aktiva semesterar. Vi älskar att åka skidor både utför och längsmed, cyklar gärna i alperna och samlar höjdmeter eller andra aktiviteter. Vi planerar för fullt för nästa cykelresa till Italien och Österrike men den tar vi sen.  (null) 

(null)
Även om vi är på semester och jag dessutom skall sluta så finns det en del att göra för Nilfisk. Vackrare kontor har jag aldrig haft. Lite lustigt är det allt att man sitter och svarar på frågor mitt i den svenska natten. Tidsskillnaden är nu sex timmar så när ni där hemma går upp så går vi och lägger oss. Vi känner fortfarande av lite jetlag men det går bättre för varje dag, vi har ytterligare två och en halv vecka på oss att vänja oss så det skall nog bli bra till slut.
(null)
Idag dressade vi upp oss lite inför middagen, det är så det går till här till sjöss. Jag klev i en Oscar Jacobson och skjorta, vilade dock lite med slipsen. Har aldrig rest till söderhavet med två kostymer och en blazer i bagaget tidigare. 
(null)
Tjejerna var fina som vanligt. Vi åt väldigt gott.  Alla flickorna tog hummersoppa till förrätt medans jag tog en carpaccio. Till varmrätt blev det en riktigt god  oxfilé serverad med en potatispuré och sparris.  (null)
Johanna tog en härlig Linguini med skaldjur.  (null)
Vi avslutade kvällen på en pub med en riktigt bra trubadur.  (null)
Lite kinky lila ljus men trevligt var det. 
Kryssa lugnt 



#1 - - Anonym:

Fina Johanna. Började gråta. Så tydligt man kan se stor smärta och sorg i någons ansikte :( Så starkt av henne att hon kämpar på och gör det bästa av resan ändå och försöker njuta ändå. Ha det så bra ni bara kan och jättekul att få följa er!

Svar: Tack, det skall vi försöka göra
Janne

#2 - - Anonym:

Fina ni är a

Svar: Tack 😎
Janne

#3 - - Maria:

Stilig du är i kostymen och sådär lagom avslappnat utan slips 🙂 snyggt 🙂
Önskar fortsatt trevlig resa trots förlusten av fina fina Annica

Svar: Tack ska du ha Maria 🙂
Janne

Till top