Den årliga besiktningen, hälsokollen

I dag var det dags för den årliga hälskontrollen jag gör på Aleris uppe på Arkivgatan här i stan. Alltid spännande och se hur man utvecklar sig. Visst ser man ut lite som ett av"batterierna" i Matrix? Ni vet alla människor som trodde de levde fastän de i själva verket bara var strömförsörjare till alla maskiner och levde i en drömvärld.
När väl alla sugproppar var på plats så startade själva mätningen. Jag fick cykla på en cykel där belastningen ökades varje minut för att se hur mycket jag tålde. Jag nådde 105% av min maxpuls innan jag tyckte det räckte, man vill ju inte vika ner sig för tidigt. Jag har varit där varje år i snart 10 år och gjort detta test och det är väldigt skönt att se att jag fortfarande har en stigande kurva, dvs att jag är i bättre form för varje år som går. Det gäller allt utom midjemåttet i år. Där tog kroppen lite stryk av en månad i Florida med allt gott vi unnade oss där. Och det bästa av allt, det finns fortfarande möjlighet till förbättringar :)
Puls 58, blodtryck 120/80 och jag tålde en hög arbetsbelastning på cykeln. Nästa år skall jag förbättra mig, framför allt då på midjemåttet hehe. Träffade härliga Michela  på vägen hem.
Hon smällde av denna bild där jag stolt poserar med mitt plåster :)
Kul att träffa dig Michela!
Ikväll blir det vernissage för Peter Sköld på TaKeT, är ni i Göteborg så kika förbi. Kommer bli magiskt.
En svettig kram från en som fortfarande tror på en elitkarriär i hockey :)

Till top