En sån födelsedagspresent

Vid lunch igår bordade vi XC60:n och styrde kosan mot Karlstad och match två i back to back mötet mot Färjestad. På bortamatch kommer man i Frölunda tröja, det är sen gammalt. På vägen upp han vi uppleva en massa olika väder, allt från snöstorm i Trollhättan till strålande sol i Tösse. 
En riktigt trevlig arena i Karlstad, dessutom körde de happyhour i baren fram tills halvtimman innan pucksläpp. Jag fick fråga om han stämplat in fel i kassan när vi beställt! Två öl och två GT kostade knappt 200:- Galet. Innan matchen så hyllades nr 55 i Färjestad, Ole-Kristian. På isen har jag aldig tyckt om honom måste jag erkänna (sällan man som motståndare gör det) men off ice är han en fantastisk människa. Richard Wallin höll ett fint tal och Joel Lundqvist lämnade över blommor från Frölunda.
Tyvärr var det några bland våra supporters som skämde ut sig och störde cermonien. Hoppas att de skäms idag. Det blev en cool hyllning ändå och det är han väl värd. 
Själva matchen var tyvärr ingen höjdare med Frölunda ögon, vi kom aldrig riktigt upp i nivå även om det blev lite nerv i spelet när Joel smällde in 1-2 målet. FBK petade in ett i öppen kasse när vi försökte pressa in en kvittering så resultatet av helgens back2back möte blev 3 poäng var till lagen och ett plusmål till oss. Inte dåligt men inte heller bra. Höjdaren var dock att jag fick detta i present av mina stora kids, Erik och Ida! Eriks Malin var också med och kollade. Tusen tack älskade ungar (eller vuxna barn egentligen). Johanna har varit uppe i Sälen för att fira in våra vänner Kalle & Ylvas nya fina restaurang på Bügelhof. Har sett fantastiskt fint ut där uppe också.
Erik, Ida och Malin tog tåget upp till Stockholm tidigt i morse och jag tog en PW i det alltid lika strålande solskenet här i Göteborg.
Till och med kanadagässen njöt. Nu sitter jag med förberedelser inför nästa 50-årspresent som smäller till i veckan. Så fina presenter jag fick och en sån fest det var!
Kör hårt!
Janne, Sport/Träning Färjestad, KanadaGäss, Karlstad, LöfbergsArena, Slottskogen, back2back, frölundaindians, happyhour, solenskineralltidigöteborg Permalink1
#1 - - Anonym:

Vilken fin present du fick från dina ungdomar.
Ha en fortsatt bra kväll.
Kram Barbro

Svar: Verkligen, de träffade rätt in i pappa/hockey hjärtat! :)
Janne

Till top