Seriepremiär 4A

Höst är lika med seripremiär i hockeyligorna och i division 4A så var premiären idag. Bortamatch mot Järnbrott var den första utmaningen för oss i Bokasport. I strålande solsken bar det iväg upp till Slottskogsrinken och samlingen kl 11:15.
Det är något speciellt med att spela hockey på soliga dagar haha.
Jag fick börja med lite materialfix, jag spelar sen en tid tillbaka utan visir och det var inte ok nu. Fram med skruvmejsel och fixa till bara. Anledningen att jag tog av visiret var att jag för några år sedan fick upp en klubba mellan ansiktet och visiret och fick en stygg ögonskada. Klubban hade bara passerat ögat om inte visiret varit där. I de flesta fall är det dock bra med visir så det var ok att sätta på det trots allt.
Efter matchvärmningen så körde matchen igång. Vi fick en tuff start med en del utvisningar och fick två mål i baken i första perioden.
Tobbe kämpade bra i mål och höll nere siffrorna. I andra startade vi bättre och trots att vi hade domarna efter oss med en massa utvisningar så gjorde först Johan och sedan Jesper var sitt mål och det stod nu 2-2. Sedan var det åter dax för en märklig situation, en felaktig utvisning och en felplacerad tekning senare så tog Järnbrott ledningen med 3-2. Efter det klantade Järnbrott till det, tog en dålig utvisning och då passade Johan på att smälla in ytterligare ett mål och fastställde slutresultatet till 3-3.
En bra premiär med andra ord och vi laddar om för match två i serien redan nu på onsdag. Johan fick pris som första målskytt.
Inte dåligt för en kille som har en Linköpingströja i sin bag, hehe. Han har ett djävulskt klipp i skottet så det är bäst att akta sig när han laddar bössan. Riktigt kul att vara med idag, inga avtryck i matchprotokollet för egen del. Får väl ta en utvisning nästa match eller nått annat tufft och manligt :)
Solen sken för fullt även efter matchen när vi kom ut från rinken så när jag kom hem från Slottskogen så bytte jag hockeygrejerna mot cykeln och tog en sväng i det vackra vädret.
Älskar dessa sommardagar i oktober, kommer bli fint och soligt i morgon med. Då har jag ett grymt kul möte på G, det berättar jag förhoppningsvis mer om redan i morgon. Ta nu vara på söndagskvällen.
Carpe diem
 
#1 - - Maria:

Förstår inte varför inte alla har galler när man kör dessa sporter, själv skulle jag aldrig köra utan galler när jag kör bandy.
Vem vill ha sina tänder förstörda :)

Svar: Hej Maria
Du har så klart rätt men det är bl.a. sämre sikt som gör att man väljer bort det.
Janne

#2 - - Snygg tjej:

Jävla snygg målvakt ni har... Kan man få hans nummer?

Svar: Haha... ge mig ditt så får han det,,,Hej Tobbe!
Janne

Till top