Måndagspass och isskulpturer

Idag började dagen tidigt med mycket jobb framför skärmen och så klart med koll på nyheterna gällande valet. Vi går en rörig tid till mötes, mer om det när vi fått lite mer klarhet. Därför var det gött med en rejäl PW över lunchen, älskar att trampa upp till Slottskogen och hälsa på både sälar och pingviner. Och kanske ännu mer bara få gå runt i skogen, har du huvudet fullt så är skogen rätt plats att rensa tankarna. Lova mig att du ger dig ut om du är stressad, det hjälper! Efter ännu mer jobb framför PC och i telefon med samtal om intressanta uppdrag så kände jag att det också var dags för ett pass i gymmet.
Vi kör på Nordic Wellness och går oftast till klubben på Ullevi. Nära, bra och lagom stort. Både Johanna och jag har haft en låååång period utan bra och regelbunden träning så det är extremt skönt att vi kommit igång nu för några veckor sedan. Känner att musklerna vaknar till liv, midjemåttet krymper och kondtionen blir bättre. Det gör att man orkar sin vardag bättre, är gladare och helt enkelt har roligare. Som Johanna skriver i sin bok "30 om dagen" så är motion medicin. På väg hem från gymmet svängde jag förbi Drottningtorget.
Där körde Frölunda ett reklamjippo för SHL premiären nu på lördag mot Djurgården. Man hade frusit in ett antal biljetter i isblock och byggde en isskulptur mitt på torget. Själva bygget tog flera timmar och följdes av en mängd intresserade människor.
När de var klara med att bygga mästerverket fick hugade supporter gå loss på den och hacka ut en biljett till premiären. En cool idé om man säger så haha. Jag kommer så klart se matchen, det är det bästa med hösten att hockeyn kör igång igen. Hoppas att ni hunnit med er motion idag, försök att ta er ut på en promenad annars, det är balsam för själen.
Nu blir det fotboll mot Turkiet, heja Sverige!
Jobb, Sport/Träning #2018, #FrölundaHC, 30omdagen, Biljettregn, Gym, Isskulpturer, Landskamp, Motion, NordicWellness, SHLPremiär, träning Permalink0
Till top