Manslyx på Sharper Barbershop

En sån härlig morgon tillsammans med Yehia på Sharper of Sweden Barbershop. Någon gång ibland unnar jag mig lyxen att gå till barberaren och få en skön rakning, lite snygga linjer och ett gött snack. Vi män är alldeles för dåliga på att göra detta så jag vill verkligen slå ett slag för det.
Morgonen i sig här i Göteborg gör ju vem som helst glad, ni vet att solen skiner ALLTID i Göteborg! Krispig luft gjorde att jag var pigg och alert när jag ställde cykeln utanför salongen. Behandlingen börjar alltid med en espresso, en perfekt start på dagen.
Miljön i salongen är så där skönt filmiskt retro, skulle kunna hänga där bara för hänget skull tror jag. Sessionen börjar med en trimning för att hitta rätt längd på stubb, skägg eller vad man vill ha och sedan kommer själva rakningen. Känns som en gammal maffiafilm när rakkniven kommer fram, så himla coolt. Jag slarvade med fotograferingen tyvärr, jag gav mig hän åt upplevelsen  och det är nog så det skall vara. 
Detta foto från min instastory är vad jag tog innan jag cyklade hem igen. Grymt nöjd med resultatet och vill slå ett slag för oss killar och att vi skall unna oss detta. Så nu killar & gubbar, ta tag i en bokning och ge er hän. Tjejer, klurar ni på en perfekt present till er kille, boka en tid! Nu är det dessutom snart dax för Movember igen, om en månad kommer jag kicka igång insamlingen som ni hittar HÄR  Då blir det ett nytt besök hos Yehia. Redan nu på söndag är det Destinguished Gentlemens Ride, en MC karavan som åker igenom stan med syfte att samla in pengar till Movember och kampen mot cancer. Nästa år kommer jag åka med.
Grymt nöjd och slät som en barnrumpa önskar jag er en härlig fredag!
Janne, Tips #KollaInMinInstastory, #Manslyx, #Prinsgatan, #Rakning, #SharperOfSwedenBarbershop, #Yehia, #movember Permalink2
#1 - - Lena:

STOOOORT GRATTIS på Din 50!!! årsdag 😃Ha en fantastisk dag! Och tack för att jag,bl.a får följa dig här. 😃💐☀️☕️🎂🍾🥂🧢🎉🎁🏍🍺

Svar: Tack Lena 🙏🏽🙏🏽😃
Janne

#2 - - Cisst:

Stort GRATTIS på din födelsedag!
Ha en riktigt härlig dag! 🎂🎉🎈

Svar: Tack så mycket 😃🙏🏽
Janne

Till top