Göteborg är bästa staden

Snacka om att undersökningen är tvåa på bollen, detta har jag sagt i många år! Nedan ett citat från Expressen/GT:

Slottsskogen, Avenyn, salta vågor och Liseberg – i Sverige är Göteborg sedan länge känt som Västkustens pärla. Men fler européer borde få upp ögonen för allt som staden har att erbjuda.

Åtminstone om man får tro en undersökning från konsultföretaget ECA International, som årligen mäter kvalitén på levnadsstandarden i över 480 städer runtom i världen. 

Klimat, infrastruktur, säkerhet och tillgången till sjukvård och bostäder är några av faktorerna som vägs in i bedömningen.  Slutcitat.

Jag har ett favoritcitat på mina instastories och det är: Solen skiner ALLTID i Göteborg!

  
Ovan några bilder för att bevisa mitt påstående haha. Med allt detta sagt så vill jag passa på att säga att jag tycker att Stockholm är fantastiskt, vi kan vara stolta över att ha en av världens vackraste huvudstäder. Fördelen här i Göteborg är att människorna är lite mer laidback och inte riktigt lika upptagna. Sätter du dig ner och snackar med nån så har du snabbt en ny kompis. Just det älskar jag med Göteborg. Vart trivs du bäst?
Idag är det mycket skärmarbete med ett härligt brejk för lunchhockey, uppladdningen inför hockeyturneringen i Dubai är i full gång!
Sunny side up!
Janne, Tips BästISverige, ECAInternational, Göteborg, HåkanHällström, Liseberg, Stockholm, Västkusten, solenskineralltidigöteborg Permalink2
#1 - - Ulrika Hultberg :

Göteborg är en härlig stad tycker jag också. Ha en fortsatt trevlig dag. Hoppas att solen skiner hos dig. Här skiner solen i Perstorp i Skåne.

Svar: Härligt Ulrika :)
Janne

#2 - - Maria i Kalmar :

Älskar mitt Kalmar 😊 som blivit årets sommarstad 4 år på rad. Men, jag älskar verkligen Göteborg med. Kanske beror på att det är kuststäder båda två 😊👍🏻
Ha det gott

Svar: Hej Maria! Kalmar är också väldigt fint. Jag har varit där mycket förr då jag jobbade som resande säljare. Haft mycket kul där!
Janne

Till top