Snön faller metervis

Nu är det galet snöfall här nere i alperna, vi har faktiskt inte kunnat åka så många åk idag som vi brukar. De sägs att det skall komma två meter detta dygn!!! Och faktum är att det känns som det redan dumpat ner minst detta.
Passade på att köra slalom innan hela banan snöade igen runt lunch. Kul som attans och man kan ladda ner en film av åket på en sajt här. Den samma sajten håller ordning på dina åk och du kan få ut statistik på hur långt, hur många fallmeter och hur många liftar du åkt. Riktigt kul för en nörd som mig!
Men med all lössnö som låg i pisten och den allt annat än bästa sikten så satsade vi på lite vinterbad istället. Riktigt läckert att hoppa i 35 gradigt vatten efter att man vadat fram i snön.
Jag kunde inte hejda mig från att ta ett snödopp också, det kylde ordentligt om man säger så...
Bjuder på kalaskulan, kanonkulan jag gjorde ner i poolen kan jag tyvärr inte bjuda på för då var vi tvugna att gömma kameran. Det snöar fortfarande och på middagen satt vi och tittade ut på det tysta, vackra snöfallet. Jag får nog erkänna att jag nästan blev lite förtrollad, vi tog såklart en bild på terassen efter middagen.
Och vi smällde även av några bilder från balkongen, så stilla och vackert med all snö.
Nu har vi en dag kvar i paradiset för denna tripp, ser redan fram mot nästa.
Föresten, vad är den farligaste drycken här nere?
De é la vin?!
Janne, Resor, Sport/Träning Fiss, GoiesAlpineResort, Ladis, LoveAustria, LoveTirol, Lössnö, SeUppIBacken, Serfaus, Slalom, SnönFaller, SportLoisl, Vinterbad, Weilwirsgeniessen, alperna, Österrike Permalink1
#1 - - Ulrika Hultberg :

Vad fina bilder på dig och Johanna .!
Ha det så bra. Ni åker väl snart hem till Sverige. Vad ska ni göra idag.
Ulrika

Svar: Idag blir det mer skidor ⛷😃
Janne

Till top