Hur högt kan man gå?

Med bara fyra veckor kvar till hockeyresan till Dubai och världens högsta byggnad så sitter jag och klurar lite på hur högt man kan gå. Här står jag vid CN Tower i Toronto som var världens högsta byggnad i 34 år med sina 553 meter.
En cool byggnad som jag, Ida och pappa åkte upp i hösten 2016 när vi hälsade på henne i Toronto. Utsikten där var magisk och glasgolvet var sjukt coolt.
Den hitills högsta byggnaden jag varit i, om bara fyra veckor slår jag rekordet med Burj Khalifa i Dubai som är 828 meter högt!! Hur sjukt är inte det? Jag menar om man jämför med Karlatornet som byggs här i Göteborg så är det nästan fyra gånger så högt, helt galet. Karlatornet skall bli 245 meter högt och där skall vi bo, blir coolt med en härlig utsikt. Häng med här inne på bloggen, kommer rapporter både från USA och Dubai i den närmsta tiden. 
Ikväll skall vi på Magnus Carlssons premiär på Estrad i Alingsås, det blir ett hallaballo utan dess like skulle jag tro. Kika in på mina instastories för att kolla live.
Trevlig helg!
Janne, Tips Alingsås, BurjKhalifa, CNTower, Dubai, Estrad, HögtFlygandePlaner, Karlatornet, MagnusCarlsson, Toronto Permalink3
#1 - - Anonym:

Dubai, usch, dåligt att joina ett land som styrs av sharia lagar😡

#2 - - Anonym:

Du Baj är ju skit häftigt

#3 - - Anonym:

Förenade Arabemiraten där Dubai ligger är faktiskt den mest liberala av alla emirater. Påminner mycket om många andra storstäder om än lite plastic fantastic..

Till top