Did it, done it, had it - Corona

 
Bild på testklinik
Japp, så är det. Vi har nu sen en tid kommit ur sjukstugan efter ett par veckors sjukskrivning. En konstaterad Covid-19 infektion är nu avklarad. Hur var det då? När sjukdomen bröt ut så fick jag feber i drygt tre dygn. Temperaturen pendlade upp och ner, aldrig jättehögt utan varierade upp till lite drygt 38 grader. Sedan var jag galet trött första veckan efter febern slog till. Sov länge hela natten och kunde ändå slumra några timmar mitt på dagen.
Morgonfrilllorna blev därefter som ni kan se haha.
Slutligen så försvann all smak och lukt!
Jag provade bl.a. att sticka ner näsan i denna burk, jag kände ingenting! Inte ett endaste dugg! Helt galen känsla att inte heller känna smak eller veta vad man har i munnen. Eller ja, såklart jag vet vad jag stoppade i mig men jag kände ingen smak alls. 
Provet tog jag i en tillfällig provtagningsbarack. Det gick till så att man fick en pinne/tops långt upp i näsan, där tog man lite vävnad i ca 6 sekunder och sedan var det över. Snabba ryck verkligen och tur var det för det var allt annat än skönt. Beskedet att jag var positiv fick jag tre dagar senare. Jag fick också veta att man ansågs smittfri om det gått sju dagar sedan insjuknandet och att man inte haft feber eller blöt hosta på 48 timmar. Jag uppfyllde dessa kriterier med råge så det var skönt att kunna återgå till jobb.
COVID - 19 
Hur var det då? Jag upplevde det som väldigt tröttsamt men att det inte var lika jobbigt som en tuff influensa brukar vara för mig. Jag är väldigt tacksam att jag slapp att söka vård utan klarade mig igenom det på egen hand. Johanna kommer berätta mer och säkert mer utförligt om detta på sin blogg som ni hittar HÄR. Har ni några frågor om hur jag upplevde det hela så kan ni bara skjuta iväg lite frågor här i kommentarsfältet.
Håll er friska och må väl!
 
#1 - - Anonym:

Skönt att det inte vart värre ❤

Svar: Ja verkligen, tack för dina ord 🙏🏽
Janne

#2 - - Anonym:

Vet du vart ni vart sjuka?! Var smittan tog er vill säga?!

Svar: Vi misstänker från en familjemedlem i Skövde men vi vet inte säkert såklart.
Janne

#3 - - Misstänker att även jag har Corona nu. Inne på dag 3 med bara feber. När fick du andra symtom än bara feber?:

På vilken dag fick du andra symtom än bara feber?

Svar: Typ tredje/fjärde dagen. Smak helt borta.
Janne

Till top