Kvällsdopp är grejen

Älskar att bo i en kuststad och enkelt kunna ta sig till ett skönt dopp i havet en solig kväll. Ikväll bar det av till Näset, en av de härliga badplatserna här i stan. Vattnet var alldeles ljummet och skönt. Vi dök ifrån bryggan, eller ja några av oss gjorde det, och simmade runt i det kristallklara vattnet. Fasiken vet om detta inte slår medelhavet faktiskt.
Lagom med folk ikväll, kan tänka mig attt det blir knökfullt här imorgon på dagen. Solen kommer som vanligt skina här i Göteborg nämligen. Vad har ni för favoritbadplatser? Jag är ju helt ovan vid att ta mig till bad via land, har ju åkt båt ut och badat varje sommar i tio år. Detta är första sommaren utan min älskade pärla, hoppas att den trivs med sin nya ägare.
Nu blir det filmkväll, må bäst!
Janne KvällsDopp, Näset, SaltaBad, solenskineralltidigöteborg Permalink2
#1 - - Maria:

Härligt!
Här blev det kvällsdopp i Åsa där vi bor.
Underbara sommar!

Svar: Härligt Maria, låter toppen!
Janne

#2 - - Anonym:

Vi åkte alltid till Hovås förut. Men vi åker alltid till Näset nu.

Svar: Hovås är också fint men jag tycker vattnet är klarare och friskare på Näset, håller du med?
Janne

Till top