Snygga bromsningar och kärvänliga konor

D-dagen har nu gått och vi tog svängen ut till trafikverkets provanläggning runt lunch. Laddad upp till öronen och riktigt sugen på att köra. Väl på plats blev det lite kaffe och snack med inspektören om vad som väntade. Jag fick börja med att göra en säkerhetskontroll av lager. Inte så sexigt men det gick bra, kolla styrning, hjul och svingarm och inspektören var nöjd. Därefter bar det av till krypkörningsbanan. Där handlar det om att köra en slags slalombana så långsamt som möjligt, betydligt svårare än det låter men det gick också vägen. Efter det hamnade jag på bromsprovet. Där skall man göra inbomsningar från 70km/h och 90 km/h. Detta har jag fått träna på en del då det är lite knepigt att hitta rätt tryck på bromsen utan att ABS:en går in. Fick tipset att ta ett djupt andetag innan jag accelererade upp till önskad fart av Ida och det gjorde susen! Har nog aldrig bromsat så snyggt och effektivt innan. Gött att prestera när det gäller tänkte jag.
Efter det så var det bara högfartsbanan kvar, den har jag inte krånglat med tidigare utan den har funkat fint. Gissa hur förvånad jag blev när jag kände att en kon mer eller mindre hoppade mig! Inte bara en utan två gånger. De verkade mer än lovligt förtjusta i mig, lika förtjust var dock inte inspektören som var tvungen att meddela mig att jag är välkommen tillbaka snart igen. Så det var så det gick idag. Det jag haft lättast för innan var det som jag missade på. Nyttig lärdom för framtiden, släpp inte koncentrationen ens när du gör något som du känner att du behärskar.
Har ni läst texten hela vägen hit så kan jag berätta att ny tid är bokad och kortet snart skall vara mitt!
Stay tuned!
#1 - - Anonym:

Kör hårt!!!

Svar: Will do!!
Janne

#2 - - Charlotta:

Lycka till nästa gång ✊🏻💪🏻! Har själv drömt om mc-kort i många år fast har blivit lite ”tjafsig” på senare år 😉

Svar: Kör!! Det är lättare än man tror, även om jag nu kramades med konor så är jag säker på att du löser det :)
Janne

#3 - - Cissi:

Men 💩 också. Bättre lycka nästa gång

Svar: Tack Cissi, räknar lugnt med att få till det nästa gång :)
Janne

#4 - - Malinl73:

Du klarar det 👊💪

Svar: Det vet du Malin ;)
Janne

#5 - - Anonym:

Snart har du ditt efterlängtade MC-Kort. Att inse (och dela med sig av) sina misstag skapar framgång ju. Kör hårt på sista testet innan kortet👍

Svar: Tackar, jag håller med. Att dela med sig växer man av och det inspirerar andra :)
Janne

Till top