Varning för Playwhole.com

Jag fick för någon månad sen ett erbjudande om "fria" biobiljetter, man skulle bara in och anmäla sig och betala 10:- i anmälningsavgift. Jag hade tänkt att kolla film så jag tyckte det var ju lägligt erbjudande. Här ser ni SMS:et jag fick.
INTE smart tänkt, måste säga att det är sällan som jag är så kort i huvudet som jag var denna dag. Nu har detta blufföretag debiterat mig två gånger 849:- för något som jag inte vet vad det är. Här är vad jag tackade ja till (tydligen)
Jag kom i kontakt med dom idag och försökte förklara att jag inte beställt detta men fick kalla handen. Jag har idag spärrat mitt kort så dessa skojare inte kan debitera mer men dela gärna detta inlägg så inte fler går i denna enkla fälla!
Jag har skämsmössan på mig, så jäkla korkad var jag.
 
GÖR INTE OM MITT MISSTAG!
Tips Bluffare, DelaOchVarnaDinaVänner, Dummössa, Korkadochgickpådet, KöpInteSkiten, Lurendreijer, PlayWhole, Skämsmössa, Varning Permalink3
#1 - - Maria i Kalmar:

Så jäkla tråkigt med alla dessa blufföretag och andra bluffare 😡 finns fler sådana..."du får en mobil...skor...smink osv betala bara 9 kr så får du det hemskickat"...😡 gör man det får man bara en massa extrajobb själv med att spärra kort, beställa nytt kort, jaga dessa imbecilla idioter till människor 😡
Och du Janne, du är inte korkad...inte mycket i alla fall 😂 förlåt, kunde inte låta bli 😂 alla gör vi fel ibland och jisses vad man lär sig mycket av dessa fel 😀
Hoppas du slipper framtida elände och ha en fortsatt go dag 😀👍

Svar: Haha, no offence taken. Var korkad, men nu får dom tillbaks.
Janne

#2 - - Zita:

Hvor irriterende 😡. Alle kan falde i. Jeg har i dag købt billetter til en ishockey-kamp her i Aalborg, hvor Aalborg Pirates med et eller andet svensk hold ved navn Frölunda Indians 😉. Ingen bluf-billetter der 😊. Skal blive godt med live hockey 👍🏼

Svar: Härligt Zita, hoppas att det blir en go kamp!
Janne

#3 - - Anonym:

Øv nej havde skrevet en fin lang kommentar, men den kom aldrig på. Er jeg mon den eneste der synes det kan være lidt svært at kommentere på din blog?
Nå jeg prøver igen 😊 - disse blufmails, bluf-SMS mm er så irriterende. Tror de fleste af os er blevet fanget eller næsten fanget. Vi havde en god snak om fænomenet på arbejde i dag. Tak for oplæg 😉.
Noget helt andet. Har købt billetter til Aalborg Pirates møder er svensk hold Frölunda Indians - kender du det hold 😂😂😂.
Ingen bluf-billetter der. Bliver godt med en hockeykamp live.

Svar: Hej Zita
Har en kommentar från dig på förra inlägget. är det det du saknar? Riktigt kul med danska framgångar i hockeyn, så länge dom inte kommer möte Frölunda då så klart.Glad att kunna bidra med ett bra samtalsämne på jobbet!Må gott
Janne

Till top