Billingen på tvären

Idag så var det äntligen dags för säsongspremiär på tvären. Uppe på Billingen så är det finfina spår med konstsnö och jag fick höra av Johanna att det var lite slitigt att köra utan valla. Jag tänkte att det skall jag nog klara då jag inte riktigt har koll på vallningen, men jäklar vad jobbigt det va. Johanna hade fixat sina skidor på vallarboden i veckan och hon försvann iväg som en raket. Jag fick slita som ett djur, jag hade inget grepp med skidorna så all fart framåt fick jag staka mig till. Triceps och axlar fick slita idag kan jag lova.
Johanna däremot for fram som en raket, kul faktiskt, hon var riktigt duktig. Proffsvallade skidor gjorde sitt till men hon var grym. Nu ligger vi som slagna hjältar i soffan efter mänger med frisk luft, solsken och frostigt skägg (ja det sista var väl bara jag då).
I morgon blir det en ny vända, ha en skön söndag!
 
#1 - - Ulrika Hultberg:

Du var duktig att köra ovallade skidor. Jag tror att du kommer få lite träningsvärk i morgon . Ha det så bra.

Svar: Garanterat!
Janne

Till top