The Distinguished Gentlemans Ride

Igår så var det äntligen dags! The Distinguished Gentlemans Ride 2019 gick av stapeln från Götaplatsen här i Göteborg. Som jag längtat och laddat inför detta! Det samlades närmare 300 stycken hojar vid Poseidon och vi som deltog och alla åskådare njöt av alla snygga motorcyklar.
Det tog aldrig slut, så mycket fint och coolt att titta på.
(null)
Själv åkte jag på en Husqvarna Vitpilen 701 som jag fått låna av CEC Motorcycles i Kållered.
En rå caféracer som var en ny men väldigt trevlig bekantskap för mig, tydlig mersmak kan jag lova!
Hör av er til CEC om ni är nyfikna, ni httar dom HÄR 
Det var många journalister på plats, SVT gjorde ett reportage och även tidningen Allt Om MC. Tidningen intervjuvade och fotade Cassius och mig på Götaplatsen, kul att läsa nästa nummer.
Vad det handlar om är att vi som åker hjälps åt och samlar in pengar till Movember. Ni som känner mig vet att jag de sista fem åren samlat in mängder med pengar till cancerforskning tillsammans med er. Även dessa pengarna gick alltså till samma organisation. Att vi åkte med snygga motorcyklar och uppklädda till tänderna är för att väcka uppmärksamhet och på så vis få med oss folk och samla in pengar. Ni kan fortfarande stötta min insamling om ni vill, ni httar den HÄR
Snart är det också dags att dra igång min vanliga insamling för Movember, det arbetet startar jag i mitten av oktober.
Väl ute på vägarna i centrala stan väckte vi mycket uppmärksamhet och många passade på att lära sig mer om vad man kan göra för mäns hälsa och sätta stopp för ohälsa. Tack alla som bidrog, på det globala planet har vi hittils i höst samlat in mer än 5,4 miljoner...DOLLAR!! Detta kommer göra skillnad för forskningen och livet för oss alla. TACK för alla bidrag. 
Jag vill passa på att lyfta det fantastiska teamt med Niklas Borg i spetsen som arrangerade insamlingen och loppet i Göteborg. Ett grymt stort jobb och viktigt och inspirerande att se. Hatten av för er!
I går var det inte bara välgörenhet och snygga hojar på schemat. Jag fylllde också år och mamma och pappa ville bjuda på middag.
Jäklars va gött! Vi åt på Sorellina, en italiensk krog på Västra Hamngatan. Jag ÄLSKAR pasta! De vackra rosorna i bakgrunden fick jag av Johanna, så himla fina.
Jag bytte inte om utan hade på mig min outfit från motorcykelåket. Riktigt nöjd med den.
Kvällen avslutade jag med min fina på Avalon med en liten god drink, tack älskling för de fina blommorna och den ursnygga rocken!
Har ni kommit hela vägen hit ner så vill jag tacka er för det och önska er en fantastisk kväll!
Ride Dapper!
 
Janne, Välgörenhet AlltOmMC, Cassius, Götaplatsen, Movember, NiklasBorg, SVT1, Sorellina, TheDistinguishedGentleman´sRide, poseidon Permalink0
Till top