Se uppför backen!

Idag var det mitt livs premiär för randonnée, att gå uppför berget med skidor på fötterna. Mathias bjöd in mig att testa detta igår när vi sågs på en afterski och jag tackade ja fortare än man sänker den första ölen.
Som tur är så är Mathias välutrustad, och nu tänker jag på extra skidor och pjäxor hehe... Man har specialbindningar,pjäxor, skidor och stighudar för att kunna knalla uppför utan att kana ner igen. Klockan ringde 06:30, snabb påklädning och sedan en omfattande framskottning av bilen, jösses vad det snöar här i Sälen nu! De bor nere vid skilodge så vi gick upp för backen Örnen. Sätt er nu in i detta: Vi gick alltså upp för pisten med skidor på fötterna, tror aldrig jag varit så sliten. Det tar på krafterna om man säger så! Belöningen är detta:
Ensam i pisten, orörd lössnö och ett magiskt åk ner. Allt detta innan de flesta klivit upp ur sängen, kan det bli bättre?
Tack Mathias för en magisk morgon, inte sista gången jag testar detta!
Se UPP i backen!
#1 - - Ulrika Hultberg:

Mysigt . Ni har verkligen mycket snö . Här i Perstorp i Skåne är det grönt ingen snö alls .

Svar: Massor med snö!
Janne

Till top