Vacklar du i valet, gör en valbarometer

 
Nu är det knappt två veckor kvar till valet och många vacklar fortfarande i sina beslut om vart de skall lägga sina röster. Det finns ett antal undersökningar du kan göra där dina svar matchas mot de olika partierna. Jag har gjort följande tester:
Valkompassen SVT, du hittar den HÄR
SVT ligger bakom denna, den ger mig en känsla av att vara ganska opartisk men jag kan bli förvånad över att t.ex. Demokraterna inte finns med i det lokala valet. De är ett av de största partierna här i Göteborg. Resultatet förvånade mig lite men jag fick mig en tankeställare.
 
Aftonbladet har också en Valkompass som du hittar HÄR
Tyckte inte denna var riktigt lika bra som SVT´s men resultatet var liknande. 
Hittade ytterligare en, denna är från fackförbundet SACO. Du hittar den HÄR
Denna kändes tydligt tillrättalagd utifrån deras synpunkter men de hade bra förklaringar till frågorna och argumenten för/emot. Pluspoäng för det.
 
Slutord:
Detta är absolut ingen partipolitisk blogg så jag vill inte påverka er att rösta på det ena eller det andra men det är viktigt att du gör ett genomtänkt val och att du tar dig tid att bli så påläst så att du kan svara på varför du valt att rösta som du gjort. Det känns som att mycket står på spel i år och det är viktigt att vi alla tar ansvar och röstar. Om du vet med dig att du inte kommer kunna gå til valurnorna den 9:e september så passa på att förhandsrösta, du kan kolla hur man gör det HÄR 
Nu har jag gett dig verktyg att göra ett välgrundat val, nu ligger ansvaret hos dig.
Nu ser vi tillsammans till att Sverige fortsätter vara ett land som vi är stolta över och som vi vill bo i!
Janne, Tips Kommun, Landsting, Riksdag, Rösta, SVPol, TaDittAnsvar, Val2018, Valbarometer, Valdag, Valet2018 Permalink1
#1 - - Anonym:

Vet du om det finns något parti som är för fler ishallar i Gbg?

Svar: Haha, det blir ditt och mitt parti inför nästa val :)
Janne

Till top