Mer bakom kameran bilder på Johanna

Hur är det egentligen att leva med en bloggare? Vad är det som ligger bakom alla fina bilder? Jo, det skall jag ta och visa lite mer av här. Jag har det som ett av mina ämnen jag skall skriva om och har även mer eller mindre lovat er detta. Ovan så är det ett "hemma hos" reportage som pågår och fotografen tog tillfället i akt att fota Johanna i selfie-tagen... Och jag fotade bägge, hehehe. Men hur går då själva urvalsprocessen till? Hur väljer man bilder? Jo så här ser det ut.
Hahaha.... på riktigt, så här brukar vi umgås. Jag tittar på solen och Johanna sitter under en sjal, en handduk eller något annat för att granska bilder. Och urvalsprocessen är stenhård. "Vi får ta en bild till" är en standardfras som jag hör varje dag.
På kvällen när vi lagt oss, då väljs det bilder eller skrivs texter till långt in på natten.
Kan vara lite tråkigt, men samtidigt så är det faktiskt Johannas jobb. Och nu mer även mitt! Helt sjukt, kan inte se mig sittandes under filtar för att välja bilder. Men ni som läser här förväntar inte er heller lika snygga bilder som ni gör hos Johanna. Hon har väldigt fina bilder och är angelägen om att leverera bra och inbjudande bilder till sina läsare. Ibland så fastnar även jag på dessa hiss-selfies.
(null)
Avslutar med en serie bilder jag tog på en promenad i höstas, det var väldigt vackert väder och färgerna på träden var hänförande. Att då få till en riktigt bra bild är viktigt och kan få ta precis hur lång tid som helst.
(null)
Jag har många bilder i denna serie, fast nog inte ens hälften så många som Johanna. Det ligger hårt jobb och många timmar bakom varje inlägg och en massa kärlek. Häng med här inne så kommer mer "behind the scenes" längre fram. 
 
#1 - - Anonym:

Riktigt härlig blogg! Positiv, härlig energi.

Svar: Tack skall du ha, härligt med positiv feedback :)
Janne Fors

Till top