Dinner with friends

Vi har planerat sen månader tillbaks att dejta detta sköna gäng här i Malcesine och igår så var det äntligen dags. Daniel och Hanna känner vi sen länge och deras goda vän Maria har vi också träffat förut. De körde ner från Sverige för några dagar sen och kom hit till Malcesine ungefär samtidigt som oss. Jag och Johanna bokade bord på en mysig restaurang nere vid vattnet. Tvunget när man är 9!! personer :) Tyvärr han Daniel & Josefine åka hem med sin lille innan fotosessionen.
Restaurangen vi bokat på hette La Pace och ligger helt nere vid vattnet. Jag och Johanna har ätit här flera gånger förut och alltid varit nöjda. De dukade upp ett långbord för oss och vi tog in både bubbel, öl, vin och vatten (japp mamma, vatten ;)  )
De hade öl för vuxna, väldigt praktiskt så man inte behöver beställa nya hela tiden haha.
Jag och Johanna tog in Tagliata de Manzo con Grana e Rucola, wow!!! En sån rätt, smakade helt fantastiskt. Riktigt fint kött, massor av parmesan och ruccola sallad. Testa detta i Italien. Resten av gänget tog olika varianter av pasta och alla var supernöjda. Daniel tog en pasta med stora havskräftor som såg helt ljuvlig ut men jag med min kladdmani hade fått noja av att skala de goda kräftorna. 
Vi avslutade kvällen på Rock Cafe inne i en av alla gränder inne i byn.
Nytt ställe för oss, ägaren var trevlig och vi snackade lite om säsongen här nere och han berättade att de öppnar 10 dagar innan påsk och stänger i oktober. Så skall ni hit så planera inom detta tidsspann. Bilder på flickorna kommer säkert inom kort på Johannas blogg som ni hittar HÄR. Nu tror jag att det är dags att ta tag i denna dag, sol och bad, cykling eller båtutflykt? Vem vet?
Snart vet vi, häng med här inne så får ni också reda på det!
Ciao tutti
 
Till top