Häng med och spela hockey i Dubai

Vad skulle kunna vara mer naturligt än att spela hockey i öknen? Förmodligen ingenting! Min goda vän Jari Lampela på Swedbank tipsade om detta och jag slängde iväg en ansökan.
Dubai International Ice Hockey Tournament arrangeras av lokallaget Dubai Mighty Camels.
Matcherna spelas i Al Nasr Ice rink Bur Dubai, bara det är coolt. Turneringsdatum är onsdag 10 april till lördag 13 april. Det kommer ca 24–25 stycken lag från drygt 10 länder. Slutligen så är turneringen uppdelad i 4 divisioner: A, B, C & BEER.  A motsvarar division 1 eller nyligen avslutad SHL karriär och BEER motsvarar veteranhockey. Blygsam som jag är har jag anmält intresse till BEER.
För en knapp vecka sedan fick jag reda på att jag som första lagmedlem blivit uttagen till Beer-laget. Detta tillsammans med ytterligare tre spelare, en per lag. Grymt hedrande att få vara först ut. Vill ni hänga med och spela turnering i Dubai? Vi åker 7-15 april 2019 och det finns fortfarande möjlighet att ansöka. Ansökan och mer info hittar ni HÄR
 
Så nu blir det hockey i öknen bland kameler och oljeshejker, 4 lag från Swedish Vikings åker ner så det finns lag för alla nivåer. (null)
Heads up!!
 

Janne AnsökNu, BurjKhalifa, Dubai, DubaiMightyCamels, HeadsUp, HockeyTurnering, SwedishVikings, Öken Permalink0
Till top