Frukostinspiration på Världskulturmuseet

Idag var jag inbjuden på BBO´s frukostmingel och föreläsning om hur man får sina sociala kanaler driva försäljning. Som vanligt så träffar jag väldigt måga bekanta så frukostfikan med kaffe, smoothie och fralla var supertrevlig.
Cecilia från Be Better Online pratar om vikten att kommuinicera på rätt sätt med sina kunder beroende på var i processen de befinner sig. Är de i See/Think/Do eller Care fasen? I t.ex. see fångar du intresse, får kunden att vilja veta mer. I care tar du hand om dina befintliga kunder, t.ex. frågar om de är nöjda med leveransen och sin produkt eller tjänst.
Vi var många på plats som lyssnade på Cecilia och Thomas när de berättar om hur man når framgång och konvertering i sina sociala kanaler. Om hur algoritmerna fungerar och vikten av att ha koll på sina målgruppers beteende.
Jag skall inte avslöja alla tips vi fick men det var mycket intressant att lyssna på och jag tror alla fick något med sig hem till tankeverkstaden. Jag kommer t.ex. vara mycket mer noggrann i mina urvalskriterier.
Fredagen har gått i rasande tempo i övrigt, med besök hos Frölunda Indians inför morgondagens event på Scandinavium, lite eget hockeyspelande samt gött häng med kompisar.
Njut av helgen mina vänner!
Till top