Ny karriär i A-laget

(null)
Livet tar sig lustiga vägar kan jag lova, idag körde jag ispass med de i Frölunda Indians A-lag som inte åkte över till Ålborg. Jag har ju länge velat slå mig in i laget och idag så hände det äntligen.  
Fast det var tyvärr inte som en spelare i laget utan jag hjälpte till att testa Bauhaus nya SHL maskot Baui, den har aldrig varit på is innan och det är ingen lätt uppgift kan jag säga. Med dräkten på och med megastora dojor över skridskorna så behöver man inte göra sig till för att åka som en pajas. Jag måste ändå säga att som förstagångs spelare gjorde han bra ifrån sig och det är inte fyskam att göra ispremiär tillsammans med A-laget. Baui har sitt premiärframträdande inför publik nu på lördag i Scandinavium. Passa på att se höjdarmatchen Frölunda HV, njut av ett kul event runt arenan samt träffa både Frölle och Baui. 
Vi passade på att skicka en hälsning framför CHL-skylten till gänget i Ålborg och det verkade funka. Seger med 5-1, låt oss hålla tummarna för samma resultat på lördag.
Stay cool
 


Till top